1990-2000.

A patra generatie

O despartire dureroasa
Si daca istoria lui T3 pare in ansamblu ca un santier, anul 1989 a avut grija sa anunte schimbarea modelului ca o ultima misiune in forta pentru iubitorii de motoare amplasate in spate, dar si de clienti mari, care isi adaptasera service-urile pentru acest model. Astfel, T3 a mai fost construit aproape un an in Graz, ulterior prezentarii urmasului sau (incl. modele fara tractiune syncro) .

Ca de la Broscuta la Golf
Odata cu T4 se reuseste cam acelasi salt tehnologic, ca de la Broscuta la Golf. Motorul permite nu numai o forma aerodinamica, ( care in comparatie cu predecesorul sau economiseste 2 l la 100 km), ci si o suprafata plata de incarcare, plus o paleta mai bogata de variante. La T4 sunt disponibile doua variante de ampatament, iar unul dintre sasie cu cabina sofer ofera o baza ideala pentru dotari speciale ulterioare.

De la inceput este pusa la dispozitie o oferta larga de motoare: in 4 si 5 cilindri ca motoare pe benzina (84 si 110 CP) si Diesel (61 si 78 CP). Dar avea sa devina si mai bine: fenomenalul motor VR-6 isi gaseste locul sau la Transporterele de persoane - bus - si confera un sentiment pana acum total necunoscut in aceasta clasa.

In ultimii ani, prin detaliile sale de dotari, precum tapiterie de piele, sistem de navigatie sau ESP, T4 a reusit saltul la o linie absoluta de lux.

 In 1996 se introduce primul motor TDI, care intra in versiunea capacitatii de 150 CP, versiune de "forta ursului", facilitand intrarea in domeniul legendar al lui Golf GTI. Apare si un syncro, care are legatura cu economicul TDI de 102 CP

La ce e buna aceasta combinatie, arata un record mondial: doua syncro TDI au parcurs cei 22.880 km intre Alaska si Tara de Foc in numai 15 zile, 14 ore si sase minute. Vanatoarea de forta pe continentul american s-a realizat de altfel cu un consum mediu de numai 9,3 litri.

Cine s-ar fi gandit la toate acestea, cand in 1950 au aparut pe piata primii "Bully" de 25 CP? Numai un lucru a ramas astazi valabil ca pe vremuri: numele "VW-Bus" este un simbol al calitatii. Aceasta se recunoaste, de exemplu, si in faptul ca gura lumii a numit astfel si alte produse decat cele VW.

 

1990 Odata cu T4 ajunge pe piata primul Transporter cu tractiune fata. Cu motor pe benzina in patru si cinci cilindri (84 si 110 CP) si Diesel (61 si 78 CP). 2 ampatamente disponibile si o varianta de cabina sofer.


1992 Tractiune integrala pentru T4.


1996 Cu introducerea primului TDI, T4 ajunge la motorizarea sa ideala. Separarea optica intre modele de utilitare si de autoturisme prin optica frontala diferita.


1998 Se produce al 8-lea milion Tip 2


1999 Acum disponibila si oferta de dotare a clasei superioare: de la ESP la sistem de navigatie pana la tapiterie in piele