Inchidere meniu

T2 ("Bulli")



Cod de fabrică:
Tip 2

Modelul T2a reprezintă începând cu 1967, a doua generație de Transporter. Noul Transporter a mai crescut puțin, are acum suprafețe vitrate mai mari și un parbriz dintr-o singură bucată, vine cu o ușă glisantă ca echipare standard și un tren de rulare îmbunătățit evident cu punte față cu articulație sferică și punte spate cu brațe oblice, care pot fi identificate după poziția roților. Roțile spate își păstrează acum în toate condițiile de rulare unghiul de fugă ușor negativ. Motorul boxer cu răcire pe aer amplasat în spate are acum nevoie de mai puțin spațiu. De-a lungul carierei sale, acest Transporter va câștiga semnificativ în statură. Motorizarea crește până la 70 CP, motoare tot mai plane sporesc compartimentul pentru bagaje, pentru prima oară este disponibilă opțional o cutie de viteze automată. Modelul T2a primește dotări esențiale pentru siguranță. Comparativ cu cerințele de pe piața americană, modelul T2 este neobișnuit de sigur în caz de accident. "Toate scaunele pot fi echipate cu centuri pentru bazin. Scaunele din cabină și scaunele aflate la exterior în habitaclu pot fi prevăzute la alegere cu centuri de siguranță trecute peste umeri sau centuri combinate pentru bazin și umeri", recomandă primul manual de utilizare din 1967.

Cu tehnologia și dotările sale speciale pentru siguranță, modelul T2 se distinge clar față de autovehiculele comerciale din epocă. Mai mult ca niciodată, el nu este numai un Transporter, ci și o limuzină de mari dimensiuni. Nu degeaba variantele de bus preparate în diferite moduri poartă denumirea de Clipper. "Noul Volkswagen Transporter - la fel ca un autoturism" scria într-un comunicat de presă de la Volkswagen. Fabrica Volkswagen a reușit, împreună cu firma Westfalia și alte companii care se ocupau de modificări de autorulote, să îndeplinească visul unui autovehicul pentru camping accesibil. Această garsonieră pe patru roți poate fi atât achiziționată la cheie sau poate fi transformată în autovehicul pentru camping cu ajutorul seturilor de modificare disponibile pentru montare ulterioară.

Variante de modele

Modellvarianten/Bauzeit: Motor: Einbaulage Motor: Antrieb: Radstand (mm): Länge/Breite/Höhe (mm):
T2 1.6: 1967 – 1979
T2 1.7: 1971 – 1973
T2 1.8: 1973 – 1975
T2 1.9: 1975 – 1979
Vierzylinder-Boxer, luftgekühlt hinten, längs Heck 2.400 4.420/1.765/1.960
4.505/1.720/1.960 (ab 1976)

Versiuni de motoare

Modellvarianten/Bauzeit: Hubraum (cm3): Leistung (kW/PS - bei min-1): max. Drehmoment (Nm - bei min-1):
1.6 (1967 – 1979) 1.584 35/47/4.000
37/50/4.000 (ab 1970)
104/2.200
106/2.800 (ab 1970)
1.7 (1971 – 1973) 1.679 49/66/4.800
46/62 /4.200 (mit 3-Gang-Automatik)
114/3.200
116/3.200 (mit 3-Gang-Automatik)
1.8 (1973 – 1975) 1.795 50/68/4.300 130/3.200
1.9 (1975 – 1979) 1.970 52/70/4.200 141/2.800

Actualizare model

Selecție de măsuri cu privire la modele.

Maßnahmen
1968

Este introdusă varianta cu plafon înalt din plastic.

Maßnahmen
1969

Presiunea aplicată pe pedală poate fi redusă cu o servofrână disponibilă opțional . Vizibilitatea bună este asigurată de încălzirea lunetei și de o mai bună ventilare a parbrizului. O coloană de direcție pentru siguranță cu punct de rupere predefinit protejează șoferul în cazul unui accident.

Maßnahmen
1970

Pentru modelul anului următor se realizează o nouă construcție a corpului punții față, se trece la frâne cu disc pe față și tamburi de frână mai mari pe spate. Prin intermediul folosirii propulsorului de 1.600 cmc cu canal dublu, puterea motorului crește la 50 CP. Răcitorul uleiului de motor este alimentat acum cu aer în carcasa suflantei, pentru a reduce solicitarea termică a celui de-al treilea cilindru. Roțile și jantele devin mai late și implicit și pasajele roților spate și locașul pentru roata de rezervă.

Maßnahmen
1971

Din august 1971 până în iulie 1972 modelul T2a este îmbogățit deja cu unele elemente ale viitorului model T2b: printre acestea se numără lumini spate amplasate mai sus și grilaje de ventilație laterale mai mari în spate. De asemenea, poate fi utilizat așa-numitul motor orizontal de 1,7 litri și 66 CP de la T4 tip 411. Caracteristica sa, pe lângă un zgomot de rulare mult mai lin, este țeava de eșapament amplasată în partea dreaptă. Pentru aceasta au fost necesare unele modificări în compartimentul motor (printre altele, o clapetă de acces în portbagaj).

Maßnahmen
1972

În cadrul unei modificări complexe a modelului, tehnica folosită la modelul T2b este înnoită fundamental. Cadrele sunt ranforsate, centurile de siguranță pentru toate locurile devin standard. Noul aspect al părții frontale, cu semnalizatoarele dreptunghiulare, integrate în grilajul ventilației și bara de protecție față mai mare cu elemente deformabile atrage atenția în mod special. În combinație cu motorul mare acum este disponibilă și o cutie de viteze automată. În plus, direcția fără servo-acționare este îmbunătățită, putând fi acum acționată folosind cu 20 la sută mai puțină forță manuală .

În cadrul simpozionului "Trafic rutier electric" Volkswagen prezintă pentru prima dată prototipul unui vehicul cu platformă cu motor electric.

Modelul T2b cu cabină dubă ("Doka") oferă o combinație optimă între suprafața utilă și habitaclu.

Spre deosebire de T2a, la T2b semnalizatoarele sunt amplasate mai sus și barele de protecție sunt pătrate. Deja odată cu modelul anului 1971 au fost introduse lămpile spate amplasate mai sus, mai mari, grilajele de ventilație mai mari și pasaje ale roților spate ieșite în afară.

Și pentru T2b există un așa-numit "model special" cu echipare de o calitate mai înaltă. Acesta oferă spațiu pentru până la 9 pasageri.

Maßnahmen
1973

Lucrările pentru sporirea rezistenței permanente a motorului în zona chiulasei sunt abandonate în favoarea versiunii de 1,6 litri. Sistemul de frânare este îmbunătățit - discuri de frână mai groase, cilindri de frână mai mari și regulator al forței de frânare în funcție de sarcină.

Maßnahmen
1974

Capacitatea cilindrică a motorului orizontal este crescută la 1,8 litri, puterea crește la 68 CP.

Maßnahmen
1975

Capacitatea cilindrică a motorului orizontal crește la doi litri (70 CP). Mulțumită șasiului ranforsat, modelul Kombi suportă acum o sarcină utilă de 1,2 tone.

Maßnahmen
1976

Specializarea programului include opt modele de bază și 17 variante speciale, printre care și busul pentru camping cu motor de 2 litri și cutie de viteze automată opțională. Pentru prima dată este disponibilă o instalație de climatizare.

Maßnahmen
1977

Westfalia livrează busul pentru camping "Berlin". "Helsinki" și setul constructiv "Mosaik" îi urmează.

Maßnahmen
1978

Cel mai dorit model din această perioadă: Modelul "Silberbus" sau "Silberfisch", un bus Volkswagen vopsit argintiu metalizat, cu maximul de dotări disponibile, o trapă glisantă mare și tapițerie din velur de culoare albastru închis, ce pune la dispoziție 70 CP.

Un nou concept de tracțiune integrală este în curs de dezvoltare. După o intensă fază de dezvoltare în anii 70, în anul 1978 se construiesc cinci autovehicule de test pe baza modelului T2 cu tracțiune față cuplabilă. Ca urmare a faptului că până la acel moment atenția s-a concentrat asupra motorului și tracțiunii pe partea din spate a autovehiculului, sunt necesare adaptări adecvate la ansamblul podelei și puntea față.

Maßnahmen
1979

În 31 octombrie 1979, producția modelului T2 la Hanovra se încheie. În Brazilia modelul T2 cu motor răcit cu aer amplasat în spate și catalizator G este produs în continuare. Pentru construcție se folosesc semnalizatoare și lămpi spate de la T2b și barele de protecție de la T2a .

Maßnahmen
1980

În Brazilia, din punct de vedere al tehnicii și caroseriei, modelul T2 este modernizat și îmbunătățit.

Maßnahmen
2006

Din 2006 modelul T2 este disponibil în Brazilia cu un motor de 1,4 litri cu răcire pe apă cu 80 CP și o viteză maximă de 130 km/h. Modelul brazilian se diferențiază ca aspect prin plafonul cu muchii mai pronunțate, barele de protecție și grila radiatorului din plastic negru.

Galerie imagini

Obiect de cult, cea mai nouă ediție.

Modelul „Bulli“ este în mod incontestabil un obiect de cult printre autovehiculele comerciale și a fost pus în circulație pentru prima dată în anul 1950. De la T1 la T6, în întreaga lume s-au vândut aproape douăsprezece milioane de autovehicule. Acum, seria constructivă beneficiază de o actualizare: modelul T6.1

Ups!
Browserul dvs. nu pare sa fie actualizat. Posibil ca din aceasta cauza site-ul nostru sa nu functioneze optim. Majoritatea browserelor (dar nu și MS Internet Explorer 11 sau mai vechi) functioneaza insa bine.

Va recomandam sa actualizati browserul dvs.!
Cea mai recenta versiune poate asigura o experienta pozitiva pe internet.

Va multumim pentru vizita
Echipa Volkswagen