O descriere a motorului de 1.192 cm³:

Informații cu caracter general:

Motorul modelului Volkswagen T1 este un motor răcit cu aer în patru cilindri, în patru timpi, pe carburație cu câte doi cilindri opuși − principiul boxer − și cu supape în cap. Acesta este fixat cu patru șuruburi pe carcasa grupului motor, sprijinită pe flanșe din cauciuc.

Carcasa carterului

Carcasa din două componente a carterului este fabricată din aliaj ușor, prin turnare sub presiune . Ambele jumătăți sunt prelucrate împreună și de aceea trebuie înlocuite numai împreună.

Arborele cotit

Toate cele patru puncte de lagăre ale arborelui cotit sunt călite. Rulmenții 1, 2 și 3 sunt divizați și compuși din bronz oțel-plumb. Rulmentul 4 este un cuzinet din aluminiu. Forțele axiale de forfecare ale arborelui cotit sunt preluate de rulmentul 2 . Volantul cu coroană dințată pentru demaror este prins cu un șurub tubular și este asigurat pe arborele cotit cu patru știfturi de ajustare împotriva răsucirii. Pinionul de angrenare și roata de acționare a distribuției sunt asigurate cu o pană elastică. Un șurub hexagonal ține fulia curelei trapezoidale în locul ei. Etanșarea se realizează pe partea ambreiajului cu un inel de etanșare, pe partea fuliei curelei trapezoidale prin intermediul unei șaibe deflectoare de ulei.

Biele

Cele patru biele sunt așezate pe arborele cotit cu rulmenți plumb-bronz interschimbabili și au bucșe din bronz pentru bolțurile pistoanelor.

Pistoane

Pistoanele din aliaj ușor cu inserții din oțel susțin trei segmenți de piston, dintre care cel mai jos are rol de segment raclor de ulei. Bolțurile pistoanelor sunt așezate flotant în ochiul bielei, în piston sunt asigurate lateral cu inele de siguranță.

Cilindri

Cei patru cilindri din aliaj special turnat pentru cilindri sunt identici între eu și pot fi înlocuiți individual împreună cu pistonul aferent. Pentru schimbul de căldură cu aerul de răcire care trece pe lângă, sunt turnate striații de răcire.

Chiulasă

Câte doi cilindri susțin câte o chiulasă comună, demontabilă și striată intens din aliaj ușor turnat cu inele de scaun ale supapelor presate și ghidaje pentru supape. Supapele sunt amplasate suspendat în chiulasă. Între cilindru și chiulasă, suprafețele scaunelor nu au garnitură. Inele de etanșare cupru-azbest, aflate în exterior, lângă suprafața scaunului între cilindru și chiulasă, asigură suplimentar împotriva unei eventuale scurgeri de gaze de ardere.

Comanda

Arborele cu came are trei rulmenți în carcasa carterului, renunțându-se la cuzineți speciali . Acționarea de la arborele cotit se realizează prin intermediul unor roți dințate cilindrice cu dantură oblică. Pinionul arborelui cu came este din aliaj ușor. Comanda supapelor se realizează de la came prin tacheți, tije de tacheți și biele. Fiecare camă acționează alternativ câte o supapă de la cilindri aflați în poziții opuse. Supapele de evacuare sunt placate cu oțel crom-nichel de cea mai înaltă calitate.

Răcire

Răcirea aerului se realizează prin intermediul unui ventilator radial. Rotorul ventilatorului este așezat pe arborele prelungit al alternatorului. Acesta este acționat prin intermediul unei curele trapezoidale reglabile de la arborele cotit cu aproximativ dublul turației motorului. Ventilatorul aspiră aer printr-o deschidere din carcasa ventilatorului și îl presează prin cilindrii și chiulasele striate. Aerul este ghidat prin plăci deflectoare, care parțial sunt așezate în carcasa ventilatorului și parțial îmbracă cilindri. Un inel de gâtuire controlat de termostat de la admisia de aer a ventilatorului asigură atingerea rapidă și menținerea constantă a temperaturii de funcționare.

Carcasa carterului

Ungerea este proiectată ca ungere forțată cu circuit închis, cu răcire specială pe ulei.

Pompa de ulei cu roată dințată se află pe partea antrenară a arborelui cu came și este acționată de acesta. Uleiul este preluat din cel mai adânc punct al carcasei carterului și este presat prin radiatorul de ulei în canalele de ulei. O parte a uleiului este presat prin rulmenții arborelui cotit în arborele cotit perforat și gresează lagărele principale. O a doua parte gresează rulmenții arborelui cu came, o a treia continuă prin tacheții goi spre biele și gresează lagărele acestora și tijele supapelor. Pereții cilindrilor, pistoanele și bolțurile pistoanelor sunt gresate de uleiul aruncat. Uleiul care se scurge din punctele de gresare ajunge înapoi în carcasa carterului, unde impuritățile sunt reținute de o sită aflată în cel mai adânc punct al carcasei carterului, înainte ca uleiul să ajungă înapoi în circuit .

Radiatorul de ulei stă pe carcasa carterului și, prin intermediul aerului aspirat de ventilator, este răcit. Acesta este montat în conducta de ulei în așa fel încât uleiul transportat de pompă trebuie să treacă prin el înainte de a ajunge la punctele de gresare individuale. La radiatorul de ulei, scăderea de temperatură este de circa 20° C. Prin răcire, uleiul își păstrează integral, și pe vreme foarte călduroasă și în condiții de solicitare continuă a motorului, capacitatea de ungere.

Dacă uleiul este rece și implicit mai vâscos, o supapă de suprapresiune face ca uleiul să se scurgă direct în canalele de ulei, parțial înconjurând radiatorul de ulei.

În conducta de presiune dintre pompa de ulei și radiatorul de ulei este instalat un comutator automat pentru lampa de control a presiunii uleiului, care la o presiune de 0,4 − 0,6 atm deschide un contact electric și astfel întrerupe curentul pentru lampa de control .

La cuplarea contactului și dacă presiunea uleiului este scăzută, lampa se aprinde.

Preturile mentionate sunt preturi maxim recomandate, necartelate, exprimate in Euro si includ TVA. Informatiile oferite referitoare la preturi, dotari standard si optionale, date tehnice corespund momentului de editare. Modificari ale informatiilor pot aparea ulterior. Vehiculele din imagine sunt cu titlu de informare si pot contine dotari optionale, contra cost. Unele din dotarile optionale nu pot fi comandate in fabricatie in anumite combinatii. PORSCHE ROMANIA isi rezerva dreptul de a aduce modificari, ca urmare a unor erori, modificari structurale sau de pret, aparute in urma unor comunicari din partea Volkswagen AG, Hanovra.

Închide
Inchidere meniu

Restaurăm un VW Kombi T1. Bulli reloaded.

 

Ups!
Browserul dvs. nu pare sa fie actualizat. Posibil ca din aceasta cauza site-ul nostru sa nu functioneze optim. Majoritatea browserelor (dar nu și MS Internet Explorer 11 sau mai vechi) functioneaza insa bine.

Va recomandam sa actualizati browserul dvs.!
Cea mai recenta versiune poate asigura o experienta pozitiva pe internet.

Va multumim pentru vizita
Echipa Volkswagen