Meniu
Căutare
Două persoane încarcă un VW ID. Buzz la munte cu parapante în fundal
Două persoane încarcă un VW ID. Buzz la munte cu parapante în fundal

Abordarea noastră: sustenabilitate unitară

Schimbările climatice reprezintă una dintre cele mai mari provocări ale timpurilor noastre. Ne asumăm această responsabilitate și lucrăm la soluție sustenabile unitar pentru om și mediu.

Curat și eficient: pentru o mobilitate sustenabilă

Managementul sustenabilității înseamnă mult mai mult decât mobilitate electrică cu conștientizare climatică. De aceea ne stabilim pentru întregul lanț valoric obiective ambițioase și investim într-o abordare unitară. Aceasta include o utilizare eficientă și prudentă a resurselor, trecerea la procese neutre climatic în întreaga companie, utilizarea de curent electric ecologic și materiale reciclate, produse inteligente pentru orașe și zona rurală, soluții de mobilitate sustenabile pentru clienți privați și comerciali, responsabilitate față de angajatele și angajații noștri, precum și față de societate.

În conformitate cu tradiția noastră de lungă durată, de a gândi transport mereu cu un pas mai departe, lucrăm intens la alte soluții pentru o trecere simplă și sigură la mobilitatea electrică. Obiectivul este să simplificăm viața cotidiană a clienților noștri. În acest sens, mobilitatea nu trebuie să fie numai electrizantă, ci și mai curată și mai eficientă - și asta în mod sustenabil. Noi, Concernul Volkswagen, ne asumăm răspunderea și ne aducem contribuția pentru generațiile viitoare. Pentru aceasta, vom structura, printre altele, traficul tot mai intens de mărfuri și servicii mai eficient și mai conștient ecologic - și îl vom electrifica, oriunde acest lucru va fi posibil.

Sustenabil: de la extracția materiilor prime până la reciclare

Pe drumul spre o amprentă de CO2mai mică, fiecare pas contează. De aceea am convertit toate procesele, în măsura în care acest lucru a fost posibil, la neutralitate din punct de vedere al CO2­- de la extracția materiilor prime până la livrarea autovehiculului. Prin Codul de conduită ne obligăm în plus contractual furnizorii la respectarea unor standarde de mediu și sociale înalte. Acestea includ de asemenea trecerea succesivă a proceselor de producție la energii regenerabile. Pentru ca dumneavoastră nu numai să circulați conștient climatic în modelele noastre electrice, vă oferim în plus și servicii sustenabile. Pentru a putea încărca acasă în mod confortabil, beneficiați, dacă doriți, prin ID. Charger1 de o stație de încărcare la domiciliu inteligentă, performantă. Modelele "Connect" și "Pro" se pot conecta la internet și pot fi comandate în plus de la distanță prin aplicație. În plus, promovăm extinderea infrastructurii de încărcare prin participarea noastră la rețeaua de încărcare rapidă IONITY. Astfel ajutăm la a face tranziția la mobilitatea electrică mai atrăgătoare și le putem oferi clienților noștri, datorită serviciilor complete ale Concernului Volkswagen, aproape totul comod, dintr-o singură sursă.

Căci până la urmă, și procesele ulterioare contribuie la a face sistemul mai sustenabil. Aici sunt incluse așa numitele aplicații Second Life, în cadrul cărora utilizăm bateriile, după viața lor în autovehicul, de exemplu drept acumulatori de curent. În paralel ne dorim să reciclăm o mare parte dintre materiile prime la valorificare. Astfel, în instalațiile noastre pilot din fabrica din Salzgitter, deja din prezent 97 la sută din materiile prime ale bateriei, precum nichel, cupru și litiu pot fi recuperate.

O a doua viață pentru acumulatorii uzați

Grafic privind reutilizarea acumulatorilor

Indiferent că este vorba despre accelerare, numărul și tipul proceselor de încărcare (CA/CC) sau de trecerea de la vară la iarnă: acumulatorii din autovehiculele electrice funcționează în condiții extreme. Acești factori provocatori le influențează durata de viață. De-a lungul timpului, acest lucru devine observabil inevitabil prin scăderi ale autonomiei, ale accelerării și capacității de încărcare a autovehiculului. Însă acumulatorii vechi nu ajung la gunoi. Dimpotrivă: aceștia pot contribui semnificativ la a face strategia noastră unitară și mai sustenabilă.

Căci după utilizarea în autovehiculele electrice, capacitarea bateriilor mai este mai mult decât suficientă pentru a le face din nou utilizabile și a le dărui o nouă viață profesională. De asemenea, materiile prime valoroase ale acumulatorilor pot fi recuperate și reutilizate prin reciclare. De aceea, Concernul Volkswagen urmărește diferite abordări pentru alte posibilități de utilizare a bateriilor după prima lor folosire - de la aplicații Second Life, la Remanufacturing și până la revalorificare.

Reglementarea cererii de mâine, deja de astăzi

Pentru că prelungirea duratei de viață joacă un rol central în strategia pentru baterii a Concernului Volkswagen, se testează prin diverse abordări și alte posibilități de utilizare pentru acumulatori după prima lor utilizare. Utilizarea ulterioară în afara autovehiculelor electrice și reciclarea bateriilor litiu-ion sunt două abordări logice din punct de vedere ecologic. Deoarece: Odată cu creșterea numărului de autovehicule electrice, crește necesarul global de baterii. Și astfel și cererea de materii prime necesare pentru producția de acumulatori, cum ar fi litiu, cobalt și nichel. Un motiv suficient așadar pentru o preocupare intensă în direcția reutilizării și reciclării acumulatorilor litiu-ion scoși din uz.

Le dăruim bateriilor a doua viață

După ce acumulatorii sunt utilizați în autovehicule electrice, performanța acumulatorilor de curent este încă mai mult decât suficientă pentru alte aplicații. De aceea, se caută alte posibilități de utilizare, mai puțin solicitante, pentru care capacitatea mai redusă nu reprezintă un obstacol. Bateriile litiu-ion din autovehicul pot fi utilizate - după ce nu își mai îndeplinesc acolo scopul - de exemplu, pentru stocarea de energii regenerabile. Sau servesc drept "fermă de baterii" în industrie sau drept baterie de uz casnic pentru instalații fotovoltaice de uz casnic. În acest mod, bateriile autovehiculelor electrice ajung la reciclare numai după mai mulți ani ai unei aplicații Second Life.

Prelungirea duratei de viață

În întregul concern Volkswagen există numeroase proiecte de tip Second Life pentru acumulatori de mari dimensiuni. Acolo, acumulatorii de curent uzați se utilizează grupați ca o baterie uriașă - atât în fabricile Volkswagen, cât și în proiecte de cooperare cu societăți de distribuție și orașe. Prin astfel de utilizări, durata lor de viață poate fi prelungită. Obiectivul este - pe lângă un proces de reciclare optim - în primul rând o prelungire a duratei de viață. În primă fază, bateriile sunt reparate respectiv procesate sau sunt transferate spre reutilizare integrală în proiecte Second Life - abia apoi acumulatorii sunt reciclați.

Astfel sunt readuși la viață acumulatorii

Pe lângă utilizarea de tip Second Life a bateriilor, reutilizarea în afara autovehiculului, Volkswagen se mai bazează și pe Remanufacturing. În cadrul acestei aplicații, acumulatorii litiu-ion uzați sunt readuși în stare utilizabilă pentru folosirea într-un autovehicul electric prin înlocuirea unor componente individuale. Alternativ există și aici, după dezmembrarea bateriei în modulele sale, o utilizare ulterioară în acumulatori staționari.

Cum salvăm materiile prime valoroase

Toți acumulatorii utilizați în cadrul concernului trebuie reciclați după utilizare, mai devreme sau mai târziu. Volkswagen realizează în colaborare cu mai mulți parteneri pentru reciclare o procedură eficientă și sigură pentru reciclare pe toate piețele. Acumulatorii de curent sunt demontați, tocați și procesați. Materiile prime valoroase precum nichel, cupru și litiu sunt recuperate în cantități mari astfel și pot fi utilizate apoi de exemplu în producția de noi celule de baterii. O contribuție importantă la un viitor mobil sustenabil. Deoarece: o reciclare eficientă protejează cele mai importante resurse necesare pentru producerea acumulatorilor.

Pur și simplu electrizantă: bateria litiu-ion

O celulă de baterie litiu-ion este alcătuită întotdeauna din patru componente: anod, catod, separator și electrolit. La încărcare, ionii de litiu circulă de la un catod la anod și sunt stocați acolo. Energia electrică din rețeaua de curent este transformată în energie chimică. În procesul de descărcare - de exemplu pentru acționarea motorului electric - lucrurile funcționează exact invers: ionii de litiu circul acum de la anod înapoi la catod și transformă energia chimică din nou în energie electrică.

Pentru producerea de celule de baterii litiu-ion sunt necesare cinci materii prime principale: pentru catod este vorba despre un aliaj din cobalt, nichel și mangan (pentru a stoca purtătorul de sarcină litiu prin structura lor), grafit pentru anod și, bineînțeles litiu, care este conținut în electrolit.

1 Anod2 Catod 3 Separator 4 Electrolit5 Încărcare6 Descărcare

Procurarea resurselor, provocări și măsuri ale Concernului Volkswagen

Pentru producția de autovehicule sunt necesare materii prime a căror exploatare în principiu reprezintă o intervenție asupra unor ecosisteme existent - în combinație cu efecte pentru oameni și mediu. Suntem conștienți de aceste aspecte. De aceea i-am obligat pe furnizorii noștri direcți contractual la standarde de mediu și sociale înalte prin intermediul unui Cod de conduită, pentru a exclude, printre altele, încălcări ale drepturilor omului în lanțurile lor de aprovizionare. Ce măsuri concrete luăm în acest sens, cum procedăm la procurarea resurselor și ce provocări trebuie depășite am rezumat aici pentru dumneavoastră .

Mai multe despre procurarea resurselor

S-ar putea să vă mai intereseze și:*

Procurarea resurselor

Ce facem pentru o mobilitate electrică curată

Măsurile Volkswagen

În acest moment nu putem garanta încă 100 la sută faptul că cerințele noastre cu privire la standarde de mediu și sociale sunt îndeplinite și începând cu furnizorii noștri direcți și până la mine. Motivul: O verificare unitară a lanțului de aprovizionare este o sarcină foarte complexă. În prezent Volkswagen nu achiziționează materii prime pentru baterii, ci exclusiv celule finite de baterii. De aceea, între bateria utilizată de către noi și mină există până la opt etape de prelucrare și furnizori intermediari, ceea ce face lanțul de aprovizionare netransparent.

Pe baza unui studiu al inițiativei pentru sustenabilitate "Drive Sustainability", printre ai cărei membri fondatori se numără Volkswagen , am identificat 16 materii prime, care prezintă un risc ridicat de afectare a cerințelor de sustenabilitate - printre acestea și litiul și cobaltul. Obiectivul nostru este să urmărim lanțul de aprovizionare al acestor materii prime până la extracție, să identificăm toți furnizorii și să descoperim riscurile pentru sustenabilitate. Apoi vom lua măsuri pentru a minimiza aceste riscuri și ne utilizăm forța, în calitate de Concern Volkswagen , pentru a impune standarde de mediu și sociale pentru întregul lanț de aprovizionare.

Pentru a fi bine pregătiți tehnic pentru acest proces în viitor, testăm tehnologii inovatoare. Astfel, în cadrul unui proiect pilot alături de IBM și alți parteneri din cadrul Responsible Sourcing Blockchain Network (RSBN) traseele mineralelor precum cobalt urmează să devină complete cu ajutorul unui blockchain și transparente aproape în timp real. Datele introduse în fiecare etapă de prelucrare nu mai pot fi modificate sau șterse ulterior. Și asta de la mină până la fabrica Volkswagen .

Achiziționarea de resurse și provocări

Peste jumătate din cobaltul exploatat la nivel mondial provine din Republica Democrată Congo. Cea mai mare parte provine din exploatare minieră de suprafață. Însă acolo oamenii sapă și cu mâinile lor după cobalt. Acest lucru se întâmplă în condiții de mediu, sociale și de siguranță care nu sunt acceptabile pentru noi.

Pentru a putea înțelege și verifica mai bine situația la fața locului, lucrăm în cadrul unui proiect pentru certificarea materiilor prime (CERA), la dezvoltarea unui standard de sustenabilitate pentru extracția materiilor prime. Pentru a pune și mai multe în mișcare - și mai ales, pentru a împiedica munca prestată de copii - suntem activi în cadrul Global Battery Alliance. Aici ne unim forțele cu numeroși decidenți importanți ai lanțului de aprovizionare pentru baterii. Cu obiectivul de a identifica și de a implementa măsuri concrete, pentru a îmbunătăți situația în Congo. Litiul este o altă materie primă cu un risc ridicat pentru sustenabilitate. Cele mai mari rezerve se găsesc în lacurile sărate din America de Sud. Aici se găsește dizolvat în apa sărată. Aceasta este pompată la suprafață și litiul este extras prin evaporarea apei. Însă un consum excesiv de apă are efecte negative asupra ecosistemelor și exploatării terenurilor. Alternativ, litiul există și sub formă de substanță solidă legată în minerale, care poate fi exploatată în extragerea tradițională de minereuri. De exemplu în Australia, unde în prezent se exploatează cea mai mare parte a litiului. Și raportat la litiul din bateriile noastre cerem respectarea unor standarde de mediu și sociale ridicate. Pentru aceasta ne asumăm responsabilitatea comună împreună cu toți actorii implicați, pentru a reduce efectele negative ale exploatării litiului asupra oamenilor și naturii.

Preturile mentionate sunt preturi recomandate, necartelate, exprimate in Euro si includ TVA. Informatiile oferite referitoare la preturi, dotari standard si optionale, date tehnice corespund momentului de editare. Modificari ale informatiilor pot aparea ulterior. Vehiculele din imagine sunt cu titlu de informare si pot contine dotari optionale, contra cost. Unele din dotarile optionale nu pot fi comandate in fabricatie in anumite combinatii. PORSCHE ROMANIA isi rezerva dreptul de a aduce modificari, ca urmare a unor erori, modificari structurale sau de pret, aparute in urma unor comunicari din partea Volkswagen AG, Hanovra.