Volkswagen Autovehicule Comerciale s-a mai bazat încă o dată pe diversitatea seriilor constructive precedente ale modelului Transporter: Pentru prima dată, acest talent polivalent este oferit cu trei înălțimi ale plafonului. Plusul la capitolul volum de încărcare este oferit de noua variantă comparativ cu predecesorul său mai ales de pereții mai drepți ai caroseriei. De asemenea nouă: versiunea de echipare Shuttle. Și autoșasiurile cu cabină simplă sau cabină dublă pentru suprastructuri speciale oferă multă versatilitate − indiferent că este vorba despre o platformă, o suprastructură frigorifică sau un autovehicul de tractare.
Tendința înspre limuzina de dimensiuni mari crește constant și se definește tot mai clar peste tot în Europa. Tot mai des, autovehiculul propriu este folosit atât pentru sport, cât și pentru hobby și profesie. O soluție în acest sens o oferă varianta Multivan, care practic definește un segment propriu de autovehicule. Noul Multivan îmbină experiența intensă a unui spațiu generos cu versatilitatea utilizărilor posibile datorită echipării. Noua flexibilitate din partea din spate a modelului Multivan este definită de un sistem de șine glisante de pe podea. Pe acest sistem se pot fixa scaune individuale, o banchetă convertibilă în suprafață de dormit și o masă, în orice poziție în partea din spate. Ceea ce este nou este faptul că spătarele tuturor locurilor din partea din spate pot fi pliate acum complet pe suprafața de ședere. Scaunele individuale și bancheta spate formează în noul Multivan patul.
Comparativ cu predecesorul, elementele care atrag atenția sunt mai ales liniile ferme și elemente de design mai marcante. Umerii și un ecartament mai lat subliniază impresia de putere. Grila precum și barele de protecție sunt dintr-o piesă profilată.
Pe lângă airbagul pentru șofer și pasagerul din față, disponibil ca echipare standard, Multivan este prima dubă multifuncțională care dispune de airbaguri cortină în habitaclu.
Volkswagen Autovehicule Comerciale este primul producător care oferă în segmentul Transporter, în combinație cu sistemul ESP, și un sistem de asistență la frânare. Un sistem ABS cu patru canale disponibil standard și un sistem de reglare pentru împiedicarea patinării (ASR), care face parte din echiparea de bază, care intervine cu efect de reglare și în managementul motorului, completează pachetul activ pentru siguranță.
În Multivan se utilizează o nouă generație de motoare diesel. Toate motoarele cu autoaprindere lucrează acum cu tehnica de injecție pompă-injector și o turbosuflantă cu geometrie variabilă a turbinei. O dezvoltare nouă și un element unic la nivel mondial este cutia de viteze Tiptronic cu 6 trepte cu montare transversală, ce poate fi comandată exclusiv pentru modelele Multivan cu tracțiune față și de asemenea numai în combinație cu motoarele în cinci și șase cilindri. Cutia de viteze Tiptronic oferă posibilitatea de a cupla manual. Noua cutie de viteze automată cu 6 trepte este disponibilă ca standard în modelul Transporter cu motor V6 (tracțiune față).
Manevrabilitatea excelentă și sigură a modelului Transporter setează standarde. La varianta cu tracțiune față, puncte în plus sunt oferite de rigiditatea sporită a caroseriei și redezvoltarea întregului tren de rulare, cu o dinamică de rulare excelentă și stabilitate în mers. Coloane de amortizor McPherson pe față și principiul perfecționat al punții spate cu brațe oblice cu arcuri Miniblok și amortizoare independente conferă modelului Transporter caracteristici de rulare la nivel de autoturism. În plus, barele stabilizatoare dimensionate corespunzător pe ambele punți reduc unghiul de ruliu al noului Transporter.
Variante de modele
Modellvarianten/Bauzeit: | Motor: | Einbaulage Motor: | Antrieb: | Radstand (mm): | Länge/Breite/Höhe (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T5 1.9T5 2.5T5 2.0T5 3.2 | Diesel:1.9: Vierzylinder-Pumpe-Düse-Diesel2.5: Fünfzylinder-Pumpe-Diesel Benziner:2.0: Vierzylinder-Ottomotor3.2: V6-Ottomotor | quer nach vorne geneigt | Allradantrieb 4MOTION, Frontantrieb | 3.0003.200 | Kurzer Radstand: 4.892/1.904 - 2.283/1.950 - 1.990 Langer Radstand: 5.292/1.904 - 2.283/1.950 - 1.990 |
Versiuni de motoare
Noile motoare asigură plăcere la volan și propulsie adecvată în utilizarea autovehiculului zi de zi. Cele două motoare suverane pe benzină în patru timpi oferă 85 kW/116 CP și 170 kW/231 CP, gama diesel avansată oferă o gamă cuprinsă între 77 kW/105 CP începând cu varianta în patru cilindri și 96 kW/131 CP până la 128 kW/174 CP la variantele în cinci cilindri. O deosebită plăcere la volan o conferă în acest sens motorul nou dezvoltat și economic pompă-injector diesel în cinci cilindri cu o capacitate cilindrică de 2,5 litri, care, în funcție de treapta de putere, oferă o plajă de cupluri cuprinsă între 340 și 400 Nm. Unic până în acest moment în segmentul busurilor/dubelor: fiecare versiune în cinci și șase cilindri va beneficia de șase trepte de viteză - nu numai la cutia de viteze manuală, ci și la cutia de viteze automată.
În funcție de motorizare, discurile de frână de 16 sau 17 inchi ale trenului de rulare decelerează modelele Multivan. Ca dotare de serie este disponibil un sistem ABS cu patru canale și un sistem ASR . Opțional este disponibil un sistem ESP (standard la motorul TDI de 128 kW și la motorul de 170 kW V6).
Modellvarianten/Bauzeit: | Hubraum (cm3): | Leistung (kW/PS - bei min-1): | max. Drehmoment (Nm - bei min-1): |
---|---|---|---|
2.0Vierzylinder Otto | 1.984 | 85/116/5.200 | 170/2.600 |
3.2 V6Sechszylinder Otto | 3.189 | 173/235/6.200 | 315/2.900 |
1.9 TDIVierzylinder | 1.896 | 77/105/3.500 | 250/2000 |
2.5 TDIFünfzylinder | 2.460 | 96/131/3.500 | 340/2.000 |
2.5 TDIFünfzylinder | 2.460 | 128/174/3.500 | 400/2.000 |
Actualizare model
Selecție de măsuri cu privire la modele.
Galerie imagini
Obiect de cult, cea mai nouă ediție.
Modelul „Bulli“ este în mod incontestabil un obiect de cult printre autovehiculele comerciale și a fost pus în circulație pentru prima dată în anul 1950. De la T1 la T6, în întreaga lume s-au vândut aproape douăsprezece milioane de autovehicule. Acum, seria constructivă beneficiază de o actualizare: modelul T6.1