Meniu
Inchidere meniu

T5 ("Bulli")

Volkswagen Autovehicule Comerciale s-a mai bazat încă o dată pe diversitatea seriilor constructive precedente ale modelului Transporter: Pentru prima dată, acest talent polivalent este oferit cu trei înălțimi ale plafonului. Plusul la capitolul volum de încărcare este oferit de noua variantă comparativ cu predecesorul său mai ales de pereții mai drepți ai caroseriei. De asemenea nouă: versiunea de echipare Shuttle. Și autoșasiurile cu cabină simplă sau cabină dublă pentru suprastructuri speciale oferă multă versatilitate − indiferent că este vorba despre o platformă, o suprastructură frigorifică sau un autovehicul de tractare.

Tendința înspre limuzina de dimensiuni mari crește constant și se definește tot mai clar peste tot în Europa. Tot mai des, autovehiculul propriu este folosit atât pentru sport, cât și pentru hobby și profesie. O soluție în acest sens o oferă varianta Multivan, care practic definește un segment propriu de autovehicule. Noul Multivan îmbină experiența intensă a unui spațiu generos cu versatilitatea utilizărilor posibile datorită echipării. Noua flexibilitate din partea din spate a modelului Multivan este definită de un sistem de șine glisante de pe podea. Pe acest sistem se pot fixa scaune individuale, o banchetă convertibilă în suprafață de dormit și o masă, în orice poziție în partea din spate. Ceea ce este nou este faptul că spătarele tuturor locurilor din partea din spate pot fi pliate acum complet pe suprafața de ședere. Scaunele individuale și bancheta spate formează în noul Multivan patul.

Comparativ cu predecesorul, elementele care atrag atenția sunt mai ales liniile ferme și elemente de design mai marcante. Umerii și un ecartament mai lat subliniază impresia de putere. Grila precum și barele de protecție sunt dintr-o piesă profilată.

Pe lângă airbagul pentru șofer și pasagerul din față, disponibil ca echipare standard, Multivan este prima dubă multifuncțională care dispune de airbaguri cortină în habitaclu.

Volkswagen Autovehicule Comerciale este primul producător care oferă în segmentul Transporter, în combinație cu sistemul ESP, și un sistem de asistență la frânare. Un sistem ABS cu patru canale disponibil standard și un sistem de reglare pentru împiedicarea patinării (ASR), care face parte din echiparea de bază, care intervine cu efect de reglare și în managementul motorului, completează pachetul activ pentru siguranță.

În Multivan se utilizează o nouă generație de motoare diesel. Toate motoarele cu autoaprindere lucrează acum cu tehnica de injecție pompă-injector și o turbosuflantă cu geometrie variabilă a turbinei. O dezvoltare nouă și un element unic la nivel mondial este cutia de viteze Tiptronic cu 6 trepte cu montare transversală, ce poate fi comandată exclusiv pentru modelele Multivan cu tracțiune față și de asemenea numai în combinație cu motoarele în cinci și șase cilindri. Cutia de viteze Tiptronic oferă posibilitatea de a cupla manual. Noua cutie de viteze automată cu 6 trepte este disponibilă ca standard în modelul Transporter cu motor V6 (tracțiune față).

Manevrabilitatea excelentă și sigură a modelului Transporter setează standarde. La varianta cu tracțiune față, puncte în plus sunt oferite de rigiditatea sporită a caroseriei și redezvoltarea întregului tren de rulare, cu o dinamică de rulare excelentă și stabilitate în mers. Coloane de amortizor McPherson pe față și principiul perfecționat al punții spate cu brațe oblice cu arcuri Miniblok și amortizoare independente conferă modelului Transporter caracteristici de rulare la nivel de autoturism. În plus, barele stabilizatoare dimensionate corespunzător pe ambele punți reduc unghiul de ruliu al noului Transporter.

Variante de modele

Modellvarianten/Bauzeit: Motor: Einbaulage Motor: Antrieb: Radstand (mm): Länge/Breite/Höhe (mm):
T5 1.9
T5 2.5
T5 2.0
T5 3.2
Diesel:
1.9: Vierzylinder-Pumpe-Düse-Diesel
2.5: Fünfzylinder-Pumpe-Diesel
Benziner:
2.0: Vierzylinder-Ottomotor
3.2: V6-Ottomotor
quer nach vorne geneigt Allradantrieb 4MOTION, Frontantrieb 3.000
3.200
Kurzer Radstand:
4.892/1.904 - 2.283/1.950 - 1.990
Langer Radstand:
5.292/1.904 - 2.283/1.950 - 1.990

Versiuni de motoare

Noile motoare asigură plăcere la volan și propulsie adecvată în utilizarea autovehiculului zi de zi. Cele două motoare suverane pe benzină în patru timpi oferă 85 kW/116 CP și 170 kW/231 CP, gama diesel avansată oferă o gamă cuprinsă între 77 kW/105 CP începând cu varianta în patru cilindri și 96 kW/131 CP până la 128 kW/174 CP la variantele în cinci cilindri. O deosebită plăcere la volan o conferă în acest sens motorul nou dezvoltat și economic pompă-injector diesel în cinci cilindri cu o capacitate cilindrică de 2,5 litri, care, în funcție de treapta de putere, oferă o plajă de cupluri cuprinsă între 340 și 400 Nm. Unic până în acest moment în segmentul busurilor/dubelor: fiecare versiune în cinci și șase cilindri va beneficia de șase trepte de viteză - nu numai la cutia de viteze manuală, ci și la cutia de viteze automată.

În funcție de motorizare, discurile de frână de 16 sau 17 inchi ale trenului de rulare decelerează modelele Multivan. Ca dotare de serie este disponibil un sistem ABS cu patru canale și un sistem ASR . Opțional este disponibil un sistem ESP (standard la motorul TDI de 128 kW și la motorul de 170 kW V6). 

Modellvarianten/Bauzeit: Hubraum (cm3): Leistung (kW/PS - bei min-1): max. Drehmoment (Nm - bei min-1):
2.0
Vierzylinder Otto  
1.984   85/116/5.200 170/2.600
3.2 V6
Sechszylinder Otto
3.189 173/235/6.200 315/2.900
1.9 TDI
Vierzylinder          
1.896 77/105/3.500 250/2000
2.5 TDI
Fünfzylinder          
2.460 96/131/3.500 340/2.000
2.5 TDI
Fünfzylinder          
2.460 128/174/3.500 400/2.000

Actualizare model

Selecție de măsuri cu privire la modele.

Anul 2003

Cutie de viteze automată cu șase trepte
O dezvoltare nouă și un element unic la nivel mondial este cutia de viteze Tiptronic cu șase trepte cu montare transversală, ce poate fi comandată exclusiv pentru modelele Multivan cu tracțiune față și de asemenea numai în combinație cu motoarele în cinci și șase cilindri. La Tiptronic, avantajul îl reprezintă posibilitatea de cuplare manuală. În poziția "S" este activat un program de cuplare sport.

Anul 2004

4MOTION cu tracțiune integrală

De la începutul anului 2004, modelul Transporter va fi disponibil și cu tracțiune integrală. Spre deosebire de predecesorul său, nu se va mai utiliza ambreiajul Visco, ci un ambreiaj Haldex. Bineînțeles, tehnologia modificată pentru tracțiunea integrală conduce și la o schimbare de nume. Astfel, denumirea "Syncro" de până acum va fi înlocuită cu numele "4MOTION", denumire proprie concernului.

Transporter Shuttle și Caravelle

Cu două nou variante de Bus, confortabilul Transporter Shuttle și exclusivul Caravelle, Volkswagen își extinde oferta de busuri. Adaptat perfect pentru transportul de lux de persoane și cu șase motorizări diferite, modelele dispun de nouă locuri cu o configurație 3-3-3 a scaunelor și pot fi comandate cu ampatament scurt (3.000 mm) sau ampatament lung (3.400 mm).

Multivan Family

Cu Multivan Family, Volkswagen lansează un model atrăgător și cu un preț avantajos, destinat cu predilecție familiilor și persoanelor care practică sporturi . Acesta este un model cu 6 locuri, cu un concept flexibil pentru scaune, pe șine glisante pentru scaunul individual rotativ și bancheta cu trei locuri, cu o masă pliantă practică, precum și o podea din material plastic ușor de întreținut.

Modelul Transporter Shuttle se pretează în special pentru transportul de persoane pentru companii de taximetrie sau agenții de turism sau în domeniul hotelier și al închirierilor de mașini.

Modelul premium Caravelle este predestinat pentru transportul exclusivist de persoane: pentru hotelurile de 4 și 5 stele, pentru tururi de lux de vizitare obiective turistice și pentru transport la și de la aeroport.

Modelul Multivan Family - modelul special atrăgător de la Volkswagen.

Anul 2005

Noul Multivan Beach

Busul VW este dintotdeauna sinonimul pentru "Mobilitate pentru timpul liber". Cu noul model Multivan Beach, Volkswagen introduce pe piață un autovehicul care calcă precum nici un altul până acum pe urmele celebrului "Bulli". Din doar câteva mișcări, modelul Multivan Beach se poate transforma într-o autorulotă pentru două persoane. Inima acestui caracter minunat de variabil din Multivan Beach o reprezintă un sistem de șine de pe podea și de pe pereții laterali, care permite fixarea sigură a modulelor de amenajare deplasabile și demontabile. În special sistemul de șine de pe cei doi pereți interiori asigură un habitaclu ordonat.

În funcție de nevoile individuale, modelul Multivan Beach, care poate fi livrat exclusiv în varianta diesel, este disponibil cu patru motoare TDI economice și cu cuplu mare (de la varianta 1,9 l de 63 kW/86 CP până la motorul de 2,5 l de 128 kW/174 CP). Opțional, acest talent polivalent flexibil poate fi comandat și în varianta turbo-diesel în cinci cilindri și cu cutia de viteze confortabilă Tiptronic cu 6 trepte de viteză sau cu tracțiunea integrală 4MOTION.

Modelul Multivan Beach, talentul polivalent pentru timpul liber și profesie.

Designul său este diferit și proaspăt, cu vopseaua metalizată Offroadgrey disponibilă ca echipare de serie și foliile design disponibile la alegere în culorile Sundown-Orange, Limette sau Steinblau.

Campingbox-ul detașabil pentru camping a reprezentat în anul 1951 baza pentru autovehiculele dedicate timpului liber de la Volkswagen. Bancheta cu două locuri cunoscută de la modelul California, amplasată pe partea dreaptă, împreună cu cele două scaune față rotative și Multiflexboard-ul modificat (extensie pat cu saltea) poate fi transformată fără probleme într-o suprafață de dormit plană și confortabilă.

Anul 2007

Pregătit de aventură: Modelul Multivan PanAmericana
Cu noul model special cu tracțiune integrală PanAmericana, Volkswagen le oferă tuturor iubitorilor de aventură, care pătrund uneori cu plăcere și dincolo de șosea, o alternativă sigură și suverană . Modelul Multivan PanAmericana amintește de traseul lung de 23.000 de kilometri din Alaska până în Țara de Foc, parcurs în anul 1999 de un Multivan cu tracțiune integrală într-un timp record de numai 15 zile. Modelul special vopsit în culoarea "Salt Lake Grey" cu tracțiune integrală 4MOTION este un omagiu adus acestei performanțe. Cu aspectul său exterior vânjos, scutul său inferior și pragurile laterale, își demonstrează de la prima vedere calitățile offroad.

Nou: Modelul Multivan cu ampatament lung

Volkswagen extinde gama de limuzine de mari dimensiuni cu o versiune XL. Cu varianta modelului Multivan prelungită cu 40 cm - modelul Multivan cu ampatament lung - VW vine în întâmpinarea unei doleanțe repetate - mai mult spațiu și mai multă flexibilitate și variație pentru transportul de persoane. Elementul esențial aici este sistemul inovator de șine. În funcție de dorință, în interior pot fi poziționate extrem de simplu până la opt locuri individuale.

Nou: Multivan Startline și Multivan Atlantis
Volkswagen le oferă clienților săi de limuzine de mari dimensiuni două noi modele Multivan, care îndeplinesc cele mai variate cerințe. Modelul Multivan Startline - care poate fi recunoscut datorită dungilor laterale de culoare argintie. Al doilea din acest grup este modelul special sportiv-elegant Multivan Atlantis, care îmbină individualismul, flexibilitatea și confortul într-un mod inimitabil. Înăuntru au loc până la 7 persoane .

Anul 2008

Nou la Volkswagen: Modelul Multivan Family

După cum dezvăluie deja numele, Volkswagen Autovehicule Comerciale își extinde cu Multivan Family oferta de limuzine de mari dimensiuni cu un nou model special. Noul Multivan Family, care în ceea ce privește dotările se bazează pe linia de echipare Comfortline, reprezintă elementul de legătură între varianta de bază Multivan Startline și varianta Multivan Comfortline. Acest model cu cinci locuri convinge cu dotări pentru confort precum afișaj multifuncțional, închidere centralizată sau instalație de climatizare și o banchetă pentru trei persoane care poate fi transformată în suprafață de dormit.

Și mai atrăgător: Noul TransVan

"Profesionistul în transporturi" conceput special pentru piața austriacă îmbină tot ce este mai bun din două concepte de autovehicule - respectiv spațiul generos al unui Transporter cu confortul unei dube cu cinci locuri. Nici o dorință nu rămâne neîndeplinită de gama de motoare disponibilă pentru TransVan, cele patru motoare TDI cu plaje de putere cuprinse între 84 și 174 CP, precum și două motoare pe benzină de 116 și 235 CP (V6).

Nou: Modelul Multivan United

Modelul Multivan United îmbină sportivitate, eleganță și confort. Acestea sunt subliniate suplimentar de trenul de rulare sport coborât mai jos la modelul Multivan United, disponibil ca standard, și de inscripțiile United de pe capota motorului și partea laterală.

Anul 2009

Noua generație T5

O generație de Transporter, Multivan, Caravelle și California care se prezintă mai sigură, mai inteligentă, mai confortabilă, precum și cu un nou ADN în materie de design. Partea frontală este complet modificată. Liniile clare, orizontale conferă acestei serii constructive un plus de valoare și o notă atemporală. Baghetele transversale ale grilei de protecție a radiatorului sunt păstrare permanent pe negru. În plus, noile motoare tubo-diesel (TDI) mai economice și extrem de silențioase dispun acum de un sistem de injecție Common-Rail. Mai mult, pentru prima oară la nivel mondial în această clasă se utilizează o cutie de viteze cu ambreiaj dublu (DSG) cu 7 trepte de viteză. De asemenea nouă este și tracțiunea integrală comandată electronic (4MOTION cu ambreiaj Haldex din a 4-a generație).

Începând cu noua generație T5, pentru prima oară este posibilă combinația între tracțiune integrală și cutie de viteze automată. Pentru modelul 4MOTION cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte sunt puse în general la dispoziție motoarele TDI cu 103 kW/140 CP și 132 kW/180 CP putere .

Anul 2010

Modelul T5 4MOTION - noua generație

Ca element esențial din punct de vedere tehnologic, la noua generație T5 se oferă pentru prima dată o combinație dintre motorul TDI de 180 CP cu cutie de viteze DSG și tracțiune integrală.

Anul 2011

Tehnologia eficientă economic BlueMotion Technology este disponibilă acum cu motorul TDI de 103 kW/140 CP și pentru două variante de cutii de viteze. Oferta de motoare pe benzină este completată de motorul 2.0 TSI de 110 kW / 150 CP.

Anul 2012

Două noi variante de motoare

Cu două noi variante de motoare, seria constructivă de succes T - care cuprinde Transporter, Caravelle, Multivan și California - pornește în noul an. Tehnologia eficientă economic BlueMotion Technology este disponibilă acum cu motorul TDI de 103 kW/140 CP și pentru doi nouă variante de cutii de viteze. Oferta de motoare pe benzină este completată de motorul 2.0 TSI de 110 kW / 150 CP.

Nouă variantă de cutie de viteze

Cu cutia de viteze scurtă de la specialistul în tracțiune integrală Seikel, Volkswagen Autovehicule Comerciale oferă începând de acum o nouă variantă de cutie de viteze pentru aproape toate modelele T5 4MOTION de 103 kW/140 CP TDI. Aceasta se pretează deosebit de bine pentru utilizarea dură pe teren accidentat, precum și pentru transportul de persoane și materiale în locuri greu accesibile.

Noua versiune XL

Volkswagen Autovehicule Comerciale și-a extins oferta de suprastructuri speciale la modelul T5 cu un ampatament lung și platformă cu o versiune XL. Cu dimensiuni de 3.150 mm x 2.040 mm și o suprafață de încărcare ce cca 6,4 m², platforma T5 XL este partenerul perfect pentru cele mai diverse sarcini de transport. Astfel, se pot depozita de exemplu până la cinci euro-paleți sau mărfuri cu lungime de până la 3.000 mm.

Două noi modele speciale: California Beach Edition & Comfortline Edition

Din exterior, modelele speciale "Edition" pot fi identificate după plafonul vopsit în negru și roțile din aliaj ușor "Cascavel" de 17 inchi, precum și după mânerele negre ale portierelor, luminile spate întunecate, stâlpii B de culoare neagră și accentele cu folie neagră din spate și de pe pragurile laterale, precum și după vopseaua negru-mat din zona inferioară a barei de protecție față. Geamuri laterale fumurii începând cu stâlpul B în habitaclu, suporturile portbagajului de acoperiș de culoare argintie, precum și o marchiză neagră (opțional) finisează aspectul exterior.

Modelul California Beach Edition.

Autovehicul cu platformă.

Platforma XL.

Anul 2014

Motorizare nouă

Puternic și economic: Modelele Transporter și Multivan BlueMotion sunt disponibile acum și cu motorul TDI de 103 kW/140 CP.

Bye, bye Bulli!

Ultimul Kombi din Brazilia ajunge în Hanovra. După 56 de ani, la finele anului 2013 producția Transporterului în Brazilia a fost oprită. Prevederi mai stricte la capitolele siguranță și emisii fac imposibilă o omologare viitoare. Este sfârșitul unei epoci: În Brazilia, până la acel moment, peste 1,12 milioane de "Kombi-uri" au ieșit de pe banda de producție.

Galerie imagini

Obiect de cult, cea mai nouă ediție.

Modelul „Bulli“ este în mod incontestabil un obiect de cult printre autovehiculele comerciale și a fost pus în circulație pentru prima dată în anul 1950. De la T1 la T6, în întreaga lume s-au vândut aproape douăsprezece milioane de autovehicule. Acum, seria constructivă beneficiază de o actualizare: modelul T6.1

Ups!
Browserul dvs. nu pare sa fie actualizat. Posibil ca din aceasta cauza site-ul nostru sa nu functioneze optim. Majoritatea browserelor (dar nu și MS Internet Explorer 11 sau mai vechi) functioneaza insa bine.

Va recomandam sa actualizati browserul dvs.!
Cea mai recenta versiune poate asigura o experienta pozitiva pe internet.

Va multumim pentru vizita
Echipa Volkswagen