Inchidere meniu

Istoria modelului Bulli Timp de 65 de ani bus VW

 

Un vis devine realitate

Originalul: Busul VW − numit drăgăstos și "Bulli" − este de peste 65 de ani însoțitorul perfect pentru cele mai diverse cerințe în activitatea profesională și privată de zi cu zi.

Experimentați împreună cu noi fascinanta istorie a modelului Bulli − începând din 1950, anul nașterii modelului T1, până la actualul model T6.1. Indiferent că este folosit ca Transporter, ca autovehicul cu platformă, ca bus pentru transportul de persoane, ca autovehicul pentru concediu sau ca autorulotă pentru camping: prin nou-creata categorie de autovehicule "clasa bus" Volkswagen a reușit să aducă pe piață un autovehicul care pune la dispoziție nenumărate variante de utilizare. Astfel, Bulli nu a convins numai ca "loc de muncă" mobil, ci a entuziasmat în aceeași măsură și ca autovehicul pentru călătorii în jurul lumii.

De-a lungul generațiilor, acest autovehicul iconic și-a găsit locul în inima proprietarilor săi. Pentru mulți un vis devenea realitate, atunci când, împreună cu Bulli-ul ce servea drept pat pe roți, porneau în noi aventuri. În călătoriile cu Bulli, drumul este destinația și asta într-un mod cu adevărat savuros. Cu fiecare kilometru parcurs, scrie istorie, se îmbogățește cu amintiri și câștigă valoare ideală pentru fiecare șofer de Bulli. Modelul Bulli este un însoțitor credincios, integrat profund în viețile oamenilor. Astfel încât iubitorii de Bulli se adună în comunități ale fanilor și își împărtășesc entuziasmul pentru acest automobil polivalent în cadrul a diverse evenimente și întâlniri. Este adevărat că, de-a lungul anilor, Bulli și-a rămas credincios sieși, însă autovehiculul și cerințele s-au dezvoltat în continuare.

În acest sens, el va continua să scrie istoria automobilului și în viitor.

Modele

T1 1950 începe producția în Wolfsburg

În tânăra republică, nevoia de transport crește. Cu acest prilej s-a dezvoltat e un nou tip de autovehicul. Primele schițe au fost create în anul 1947. Acestea se aseamănă foarte mult cu varianta de execuție ulterioară în ceea ce privește împărțirea spațiilor sau conceptul de propulsie.

T2 1967 demarează cea de-a doua generație

Modelul T2a reprezintă începând cu 1967 cea de-a doua generație de Transporter. Noul Transporter a mai crescut puțin, are acum suprafețe vitrate mai mari și un parbriz dintr-o singură bucată, vine cu o ușă glisantă ca echipare standard și un tren de rulare îmbunătățit evident cu punte față cu articulație sferică și punte spate cu brațe oblice, care pot fi identificate după poziția roților. Roțile spate își păstrează acum în toate condițiile de rulare unghiul de fugă ușor negativ.

T3 1979 Bulli strălucește cu un nou design

Generația modelului T3 de la Transporter tip 2 prezentată în anul 1979 apare, comparativ cu construcția celor două modele anterioare, bazată pe platforma Käfer, cu un design nou. Modelul T3 este semnificativ mai mare (ampatament mărit cu 60 mm) și mai lat (125 mm). Cabina și în compartimentul pentru bagaje oferă un spațiu mult mai generos. Podeaua autovehiculului este coborâtă cu zece centimetri, înălțimea de încărcare este direct proporțional mai joasă.

T4 1990 apare o generație Transporter complet nouă

În 1990 Volkswagen demarează producția unei generații noi de Transporter. Modelul Volkswagen Transporter și bus complet nou construit cu de serie constructivă T4 se prezintă cu tracțiune față și propulsoarele amplasate în față. În ceea ce privește numărul de suprastructuri și versiuni, modelul T4 se bazează pe gama de modele a predecesorului, prin diverse extensii.

T5 Seria constructivă premium de la Volkswagen începând din 2003

Volkswagen Autovehicule Comerciale a adus un nou plus la numeroasele serii constructive ale modelului Transporter: Pentru prima dată, acest talent polivalent este oferit cu trei înălțimi ale plafonului. Plusul la capitolul volum de încărcare este oferit de noua variantă comparativ cu predecesorul său mai ales de pereții mai drepți ai caroseriei. De asemenea nouă: Versiunea de echipare Shuttle. Versatilitatea o demonstrează și autoșasiurile cu cabină simplă sau dublă pentru suprastructuri speciale oferă multă versatilitate − indiferent că este vorba despre o platformă, o suprastructură frigorifică sau autovehicul de tractare.

T6.1 2019 Excelența la a șasea generație

Transporterul autofurgon crește odată cu sarcinile sale. Astăzi mai mult ca niciodată, spațiul de încărcare reprezintă definiția funcționalității și versatilității. O prelucrare exemplară reprezintă baza unei unelte de lucru eficiente, care face față tuturor sarcinilor. Două ampatamente și trei variante de plafon oferă un volum al spațiului de încărcare de până la 9,3 m³ și permit o încărcătură de până la 1,4 t.

Aspecte esențiale despre Bulli

1950 - 1979

1950

La 1 martie începe producția modelului Volkswagen tip 2 T1.

1955

Bulli-ul primește un sistem de ventilație mai bun și își păstrează astfel caracteristicul plafon proeminent.

1958

Startul producției modelului VW cu platformă cu cabină dublă.

1960

Începând cu 1 iunie, modelul Bulli are semnalizatoare în loc de indicatoare de direcție.

1963

Busul VW primește un hayon mai lat. Astfel, versiunea Samba pierde din păcate și geamul lateral.

1967

Schimb de model, busul T2 înlocuiește modelul Bulli cu parbriz divizat.

1972

Un cadru nou, ranforsat, noi bare de protecție pentru suprastructură și alte detalii modificate fac busul VW mai sigur.

1978

Primele curse de probe cu un model cu tracțiune integrală, predecesorul tehnologiei Syncro realizate ulterior.

1979

Prezentarea noului bus T3, mai pătrat și mai mare decât predecesorul său.

1981 - 2015

1981

Primul motor diesel într-un bus VW, ce oferă 50 CP.

1982

Primul motor pe benzină cu răcire pe apă în busul VW, renunțarea la răcirea pe aer.

1985

Tracțiunea integrală Syncro își face debutul pe busul VW.

1988

Modelul special "Magnum" este lansat pe piață, o variantă deosebit de bine echipată .

1990

Apare modelul T4. Acum cu motor amplasat în față și tracțiune față.

1996

Facelift complex pentru T4, în plus, motorul VR6 este disponibil acum și pentru bus.

2003

Debutează modelul T5, cea de-a cincea generație de Volkswagen tip 2.

2009

Facelift pentru modelul T5.

2015

Este prezentat modelul T6 − a șasea generație a unui succes mondial.

Cifre despre Bulli

5.580 mărci

Prețul pentru un Volkswagen tip 2 1950.

9

Numărul maxim de locuri într-un bus VW.

760 kg

Sarcina utilă a primului Bulli.

1956

Deschiderea fabricii Volkswagen de Transportere din Hanovra.

100 mărci

Valoarea inițială a acțiunii VW în primul an de emisiune 1960.

L53

codul de culoare pentru Siegellackrot, probabil una dintre cele mai frumoase nuanțe pentru VW T1 

1.455.034

Numărul de busuri T1 construite în Hanovra din 1956 până în 1967.

7

Numărul de comutatoare și regulatoare de pe planșa de bord standard a unui bus T2 1967.

25 CP

Puterea primului motor de bus VW în 1950.

M113

Cod de comandă pentru geamurile Safari, parbrizul rabatabil al modelului T1.

2

Numărul de busuri VW exportate în SUA în primul an 1950. 

112 CP

Puterea celui mai puternic bus VW T3 de serie (motor boxer cu răcire pe apă de 2,1 litri).

50° 30'

Unghiul de montare al primului motor diesel în modelul VW T3.

6

Numărul generațiilor de Bulli.

241

Denumirea de tip exactă a busului Samba în varianta cu nouă locuri.

1969

Woodstock.

235 CP

Cea mai mare putere de serie disponibilă pentru busul VW T5 3.2 V6.

65

Numărul de ani de când se produce VW Bulli − mai mulți decât orice alt autovehicul comercial comparabil.

Informațiile esențiale și cifrele despre Bulli provin din cartea "Bulli Love" a editurii Delius Klasing ( www.delius-klasing.de). Informațiile se referă la Germania. Ediția: 2015.

GO! Revista motorizată

în vizită la Centrul Bulli din Hanovra

Evenimente și proiecte în Austria

© Volkswagen AG - Imaginile care reprezintă modelele T1, T2, T3 și T4 sunt puse la dispoziție cu amabilitate de către Volkswagen AG pentru ilustrarea paginii web. Descărcarea resp. utilizarea imaginilor nu este permisă.

Ups!
Browserul dvs. nu pare sa fie actualizat. Posibil ca din aceasta cauza site-ul nostru sa nu functioneze optim. Majoritatea browserelor (dar nu și MS Internet Explorer 11 sau mai vechi) functioneaza insa bine.

Va recomandam sa actualizati browserul dvs.!
Cea mai recenta versiune poate asigura o experienta pozitiva pe internet.

Va multumim pentru vizita
Echipa Volkswagen