În tânăra republică, nevoia de transport crește. Cu acest prilej s-a dezvoltat e un nou tip de autovehicul. Primele schițe au fost create în anul 1947. Acestea se aseamănă foarte mult cu varianta de execuție ulterioară în ceea ce privește împărțirea spațiilor sau conceptul de propulsie. Faza de pregătire și testare avansează foarte rapid . Sarcina utilă mai mare aduce cu sine cerințe noi la capitolele stabilitate și durabilitate. Din acest motiv, nu se poate apela la piesele existente, ci se dezvoltă un șasiu nou. Primul model de test din anul 1949 atinge o viteză maximă de 85 km/h are o încărcătură de 750 de kilograme. Așa cum se obișnuiește la acel moment, parbrizul este divizat. Geamurile sunt, din motive care țin de costuri și producție, plate.
Masa proprie de 850 de kilograme este definită de către directorul executiv al Volkswagen, Heinrich Nordhoff. Atunci când greutatea depășește valoarea prescrisă, sunt îndepărtate barele de protecție și luneta, pentru a nu se depăși valoarea limită. În primăvara anului 1950, variantele autofurgon, Kombi, bus de mici dimensiuni ("Bus vitrat") și începând din 1951, autovehiculul cu platformă, intră în producție în Wolfsburg. Odată cu ele apar și modelele speciale, ca de exemplu cele de poliție și transport bolnavi și autorulota comercială cu clapetă laterală. Modelul T1 reprezintă baza pentru primele autorulote. De asemenea, și pentru modelul special cunoscut ulterior sub numele de "Samba". Acesta se construiește între anii 1951 și 1967 și este echipat cu șapte resp. nouă locuri și 23 de geamuri . Până în prezent, este cel mai căutat model al seriei constructive.
Variante de modele
Modellvarianten/Bauzeit: | Motor: | Einbaulage Motor: | Antrieb: | Radstand (mm): | Länge/Breite/Höhe (mm): |
---|---|---|---|---|---|
T1 1.1: 1950 – 1954T1 1.2: 1954 – 1965T1 1.5: 1963 – 1967 | Vierzylinder-Boxer, luftgekühlt | hinten, längs | Heck | 2.400 | 4.150/1.660/1.9404.280/1.750/1.940 (mit Stoßfängern) |
Versiuni de motoare
Modellvarianten/Bauzeit: | Hubraum (cm3): | Leistung (kW/PS - bei min-1): | max. Drehmoment (Nm - bei min-1): |
---|---|---|---|
1.1 (1950 – 1954) | 1.131 | 18/25/3.300 | 68/2.000 |
1.2 (1954 – 1965) | 1.191 | 22/30/3.40025/34/3.600 (ab 1960) | 76/2.00082/2.000 (ab 1960) |
1.5 (1963 – 1967) | 1.493 | 31/42/3.80032/44/4.000 (ab 1965) | 95/2.200100/2.000 (ab 1965) |
Actualizare model
Selecție de măsuri cu privire la modele.
Introducerea peretelui despărțitor pentru spațiul de încărcare și a ventilației pentru spațiul de încărcare prin intermediul fantelor de ventilație din peretele lateral. Începând cu luna noiembrie este eliminată emblema VW din spate.
Montarea unei mici lunete. Introducerea modelului cu șapte resp. nouă locuri, "model special", numit ulterior numai "Samba", cu un total de 23 de geamuri și o trapă glisantă din material textil. Prezentarea primei ambulanțe. Westfalia prezintă Campingbox. Aceasta se poate monta și demonta foarte ușor și transformă nenumărate Transportere și busuri folosite în activitatea de zi cu zi în prima autorulotă pentru concediu.
Cutia de viteze este sincronizată. "Modelul special" cu șapte resp. nouă locuri primește o bară de protecție în spate. Suprafețele plane ale platformei primesc pentru rigidizare adâncituri dreptunghiulare (caneluri).
Motorul de 1.100 cmc este înlocuit în ianuarie cu motorul boxer de 1.200 cmc și 30 CP, provenind de asemenea de la Käfer. Această etapă de dezvoltare oferă Transporterului vârful de putere atât de necesar. Vitezometrul indică acum până la 100 km/h în loc de 80 km/h. În plus, și la toate celelalte modele se montează în spate o bară de protecție. Westfalia construiește primul bus pentru camping.
Un sistem de admisie pentru aer din exterior pentru parbriz îmbunătățește clima din habitaclu. În plus, există o planșă de bord continuă și un volan în două spițe, în locul celui în trei spițe. Nou este și hayonul, care se montează acum ca echipare standard. Urmează micșorarea compartimentului motor. Astfel, capota de mari dimensiuni a motorului (așa-numita ușă de hambar) este eliminată. Volumul spațiului de încărcare crește de la 4,6 la 4,8 metri cubi. Roata de rezervă este mutată în poziție verticală într-un compartiment din spatele scaunelor față. Anvelope de 15 inchi în locul celor de 16 inchi.
Demarorul este îmbunătățit. Producția este mutată din Wolfsburg la Hanovra-Stöcken. Seria de șasiu 171056 este primul bus care iese pe poarta fabricii situată în capitala landului Saxonia Inferioară.
Lămpile de frână integrate în lămpile spate înlocuiesc lampa de frână centrală din capota motorului. Introducerea cabinei duble.
Există bare de protecție modificate și semnalizatoare față ("buburuze"), în locul indicatoarelor de direcție utilizate până atunci. Puterea motorului crește la 34 CP. Busul atinge o viteză maximă de 100 km/h - cu demaraj lung și în condiții favorabile. Vitezometrul indică acum până la 120 km/h.
"Modelul special", cu nouă locuri, atât de căutat în prezent, denumit "Samba": Cu numeroasele sale geamuri, acesta oferă un habitaclu foarte luminos. Aici în versiunea disponibilă începând cu anul 1960, cu lămpi de semnalizare pe față.
Introducerea lămpilor spate cu două camere, cu semnalizatoare galbene. Începutul producției autofurgonului cu plafon înalt. Spațiul pentru marfă crește astfel la 6 metri cubi. Introducerea de mânere pe partea pasagerului față pe planșa de bord.
Pentru șofer se introduce un scaun individual, în locul banchetei. Se montează mânere întărite pentru portiere și încuietoare începând cu luna noiembrie.
Busul anului 1962 prezintă modelul T1 încă cu semnalizatoare față mici.
Introducerea lămpilor spate cu două camere, cu semnalizatoare galbene. Începutul producției autofurgonului cu plafon înalt. Spațiul pentru marfă crește astfel la 6 metri cubi. Introducerea de mânere pe partea pasagerului față pe planșa de bord.
Ultimul an de fabricație al motorului de 34 CP. Ventilare pentru încălzire, acum nu numai prin coloana ascendentă, cu prin intermediul unor fante separate în capitonajul față. Un limitator de turație este instalat. Un sunet sacadat avertizează acum că este cazul să se cupleze o treaptă superioară sau să se decelereze. În august (modelul anului 1965) are loc conversia seriilor de șasiu, de la cele continue 1328871 la variantă, an de fabricație și continuu pentru fiecare an 21 5 019888.
Cu ajutorul unui alt carburator și al unor supape mai mari, puterea motorului crește la 44 CP. Modelul T1 primește o comandă pentru claxonul luminos pe comutatorul pentru semnalizare.
Sfârșit de săptămână și vreme însorită: firma Westfalia din Rheda-Wiedenbrück a oferit pentru tipul 2 dotări pentru camping de înaltă calitate.
Rețeaua de bord este modificată de la șase la doisprezece volți. Se introduce un sistem cu o singură cheie și este posibilă montarea centurilor de siguranță (și în habitaclu).
În vară, producția se încheie. Ultima serie de șasiu este 217 148 459. În total, 1,83 milioane de autovehicule au ieșit pe porțile fabricilor din Wolfsburg și Hanovra.
Galerie imagini
Obiect de cult, cea mai nouă ediție.
Modelul „Bulli“ este în mod incontestabil un obiect de cult printre autovehiculele comerciale și a fost pus în circulație pentru prima dată în anul 1950. De la T1 la T6, în întreaga lume s-au vândut aproape douăsprezece milioane de autovehicule. Acum, seria constructivă beneficiază de o actualizare: modelul T6.1